dimarts, de novembre 11, 2008




AMPARITO ROCA

Qui de nosaltres no ha escoltat mai aquestes notes? qui estiga lliure de culpa que tire la primera pedra...
Aquest pasdoble conegut al mon sencer, i no exagero, va ser composat al 1925 per JaimeTexidor i Dalmau, nascut a Barcelona en 1884 i mort a Baracaldo al 1957.
Du el nom de una xiqueta de 12 anys de Carlet (Valencia), Empar Roca, alumna de piano i amiga de la filleta de'n Jaume , director aleshores de la Banda Primitiva de la mateixa localitat.

Quantes voltes haurà donat la gent de aquestes terres i encara segueix donant al só de aquesta cançó, quants somriures i alegria nomes sentint les primeres notes ja apareixen a les cares. Inevitablement sol anar associada a l'olor de pólvora que tan be coneixem per aquí...

Si , jo també , encara que no se ballar pasodobles (ni rés) a voltes no m'he pogut escapar i he anat a tombollons xafant peus i esgarronant sabates dels veïns de pista de ball, però quasi nomes ho he fet amb aquesta cançó perquè m'agrada molt i...tambe me emociona, deu ser la única de aquestes característiques que ho fa, sobre tot si com en aquesta extraordinària interpretació toque UN per atril ....;-)

Bo, I encara que us puga semblar raro també he tocat Amparito Roca amb la bandúrria , al segle passat, mes o menys al 1974

Ja no tinc eixe instrument enano que jo no volia però la veritat es que un dia m'agradaria reconciliar-me amb les 12 cordes que me tallaven i em feien callos als ditets de la ma esquerra .

Ale,
balleu, balleu que jo aguaito des de la cadira...

aquí teniu una versió mes simfònica...

Etiquetes de comentaris: ,

31 Comments:

Anonymous Anònim said...

Ora aí está algo que podemos fazer um dia: aprender a bailar pasodobles.

E quanto ao "res" não sejas modesta, que as chicas guapas devem ser vaidosas e convencidas.

;-)

12 de novembre del 2008, a les 10:06  
Anonymous Anònim said...

Jo se on la vas tocarla bandurria . . . A LA TUNA DE LES MONGES, A QUE SI?

Ma germana Rosa i jo tambe vam estar a la tuna, Rosa tocaba la guitarra i jo la pandetera plena de "cintes verdes" i de molts altres colors que ma mare m'havia anugat. Quins records mes bons !!!, tambe hi era Lissy, Amparo Palau i moltes altres xiquetes el noms de les quals no recordo. T'en recordes de la capa de raso negra amb un collet blanquet plisat i fet de tul o alguna tela semblaent al estil d'en Miguel de Cerventes, pero en menut i les roses de colors penjades a dalt de toto a l'esquena de la capa i unes cintes ben amples de colors veb llamatius que ens arrivaben fins al talons, quin goig em feia cada volta que me la ficaba . . . fins no fa molt anys encara conservaba la capa pels caixos de casa meua o de casa ma mare, no ho se.

Bons dias yoquesostiase.

Anima

12 de novembre del 2008, a les 10:07  
Blogger g2 said...

Pois eu sei dançar pasodobles.

Bom dia, meu caro obrer.

Agora, para o yoqueostiase, tenho a dizer três coisas, que são a primeira e a segunda:

1 - Bom dia, yoqueostiase.

2 - Ansfteuir snduiesn enj tuid s esbray!

Tasty des li...

:)

12 de novembre del 2008, a les 10:48  
Blogger luí said...

para el meu obrer guapo, tu sabes que eu não sou nada convencida y claro que hemos de aprender a bailar pasodobles, cuando quieras
solo has de venir aqui para ver como bailan mis amigos del coro , por ejemplo pasqual i conxa que son los mas bailones



anima: si a la tuna de les mongetes

y para o g2
não percibi nada ,pero espero que no sea nada mau lo que dices

buen dia a todos
y unos besos para mi chico
;-)

12 de novembre del 2008, a les 11:10  
Blogger g2 said...

Não é nada de mau, eu só disse que

Ansfteuir snduiesn enj tuid s esbray!

e que

Tasty des li...

Mais nada!

:)

12 de novembre del 2008, a les 12:40  
Anonymous Anònim said...

Això són cebos en tota regla: ballar pasdobles, Lissy… falten 11 dies! XD

Treball de recerca: si a Youtube busqueu "a tu lado benicarlanda"… surten dos vídeos! :-o

- Enoc -

12 de novembre del 2008, a les 13:56  
Anonymous Anònim said...

buenas bailongos.

yo me entretengo limpiando angelitos de ojos celestes del siglo XVI.

cuando pase a las columnas, os aviso.

12 de novembre del 2008, a les 22:38  
Anonymous Anònim said...

Ese es un buen entretenimiento mi querida Luz, ¿como va todo por la meseta?

Merci Enoc

Anima

13 de novembre del 2008, a les 9:20  
Anonymous Anònim said...

pois mas quem se interessa pelo entretenimiento de pintura de angelitos e de quando passa as colunas? ninguém

13 de novembre del 2008, a les 12:24  
Anonymous Anònim said...

animita:tengo entre manos un retablo del XVI,de las Clarisas de Chinchón.Eso significa que los desayunos los hacemos con los dulces que las manos de las monjitas fabrican..........y nos los llevan calentitos. Te podría hablar de la cantidad de dulces variados con que nos han agasajado a los tres que estamos restaurando en el claustro, pero eso es otro cantar.
También hacen turrón, así que espero que al menos me deleite éstas navidades con turrón monjil,a falta de turrón de Alacant!!!

también voy a cantar Dido y Eneas nuevamente con uno de mis antiguos coros,para matar saudades!

13 de novembre del 2008, a les 19:45  
Anonymous Anònim said...

Por mim até podes ir comer no pito.

Mas issé sorte ca tu nan tens

13 de novembre del 2008, a les 20:44  
Anonymous Anònim said...

o que tu queres comer sei eu

13 de novembre del 2008, a les 21:24  
Anonymous Anònim said...

Vaya Luz, menuda suerte, te propongo un trueque: tu nos mandas turron monjiles y nosotras te mandamos del d'Alacant, pero hecho de forma artesanal en Cati, un pueblecito del interior que tiene una fábrica familiar de turrones y dulces, solo necesito tu dirección que me puedes mandar por mail.

Es una proposición, aunque lo que es a mí, no me conviene nada comer turrones y dulces .. en mis últimos análisis me ha salido colesterol. . . nunca antes habia tenido. . . ¡¡¡ Cáchon Dena!!!

Buen fin de semana

Anima

14 de novembre del 2008, a les 9:29  
Anonymous Anònim said...

voy a ver si negocio con ellas....non ti preoccupare.

hoy me han dado dulce de membrillo y unos huevos de gallina de verdad.

life is hard,you know!

14 de novembre del 2008, a les 17:23  
Anonymous Anònim said...

pídele el e-mail a lluiseta, o mándame el tuyo a través se ella.

14 de novembre del 2008, a les 17:24  
Anonymous Anònim said...

tanta conversa em línguas estrangeiras n percebo nada. quem é a lluiseta?

14 de novembre del 2008, a les 18:36  
Blogger g2 said...

Bons dias, yoqueostiase.

Bons dias cá de longe, ando engripado.

:)

15 de novembre del 2008, a les 9:14  
Blogger g2 said...

Bons dias e bom fim de semana, claro.

15 de novembre del 2008, a les 9:14  
Anonymous Anònim said...

Deixa o engripado fora.

ouviste??

16 de novembre del 2008, a les 18:52  
Anonymous Anònim said...

Ei amic g2 como va tu engripado? Espero que estes recuperado, despues de un fin de semana en cama o en el sofa con una mantita y mucho zumo de naranja, no hay gripe que resista.

Luisa, com va eixe mal de cap? A mi m'en fa una barbaritat pero dels nervis, perque ahir a ultima hora en eixir del Auditori em vaig adonar que no tenia la cartera al bolso i no se si m'ha caigut al terra al auditori o l'he perduda per ahi, non tinc ni idea i he pensat tant el que he fet aquest cap de setmana i on he anat que m'estic tornant boiga. Aquest vespre anaire al Auditri a les 6 que asssaige no se qui i mirare a vore si la trobo i si no doncs anire a fer la denuncia i an.nulare totes les targetes i m'haure de fer tota la documentació de cap nou. GRRRR. Quina merda !!!

Be, ens veiem a la a nit o que?, jo no ticn clar si hi naire perque avui nom'he trobat gens be en toto el dia, estic cansada i nerviosa.

Anima

17 de novembre del 2008, a les 17:02  
Blogger luí said...

OSTIA !!!
HAS MIRAT AL BAR DEL AUDITORI ?alli la devies dur perque vas comprar les papes pal xiquet...pregunta a manolo.

i lo de anul.lar les targetes ja tardes

17 de novembre del 2008, a les 17:21  
Anonymous Anònim said...

A vore, no ha hagut cap moviment perque he entrat en el conte on-line i ho he comprobat, pero si avui no la trobo ho an.nulo tot que ja tinc el numero de telefon per fer-ho; et juro que m 'explotará el cap . . al bar de Manolo vaig anar amb el monederet no mabla cartera, crec, perque si vols que et diga la veritat ja dubto de la meua capacitat per recordar res del que faig, ja estci bloquejada.

17 de novembre del 2008, a les 17:28  
Anonymous Anònim said...

Aixó d'el bar de manolo es molt espanish, eh? The espanishest.

Cagon'ostia
:)

I te traga perras, el bar de Manolo? I cigalos amb coñac i aquella pudor característica de la barreja de farias amb ducados?

:D:D

Bon dia tuqueostiasaps, anima i tutti quanti

18 de novembre del 2008, a les 10:54  
Anonymous Anònim said...

Maquina traga perres si que en tem crec, pero eixa olor que tu dius, jo diria que no la fa . . . fa oloreta de suquet de peix; en realitat es tracta del Bar de L'Auditori pero mai l'anomenem aixi, sempre diem el Bar de Manolo

Luisa com va anar l'assaig a nit?
Jo vaig a hnar a fica rla denuncia per lod ela cartera i vaig acabar prou tardet. mira quie son lentets, pero bueno em van atendre molt be.

Anima

18 de novembre del 2008, a les 13:31  
Blogger luí said...

de veritat que manolo no es gens tipical , es mes bé pppijo, i cuina molt be perque era mariner, fa uns suquets de peix i un marisco de la muerte.

cheira a chocofritos, camaroes, bacalhau, langostinhos i coses bones

si vens un dia ho voras insigne lusitano

ostia tia que lo de la cartera es mala menjada,no pels calés que hi portes pero per la papela, ara eres una indocumentá, ves en ull no te apliquen la llei corcuera o cosa semblant i et tanquen al talego de albocasser ...
que per cert avans de inagurarlo ja van fotre les cameres de seguritat, hahahaha

mes val riure ...l'assaig pios mira, que david volie assajar el a tu lado pero no estaeu els interessats, va venir josvi i vam cantar la de les falles i per mi que quedará molt espectacular
i les 6 de leon que sembla que algu no les havia cantat en la vida

I que dijous hi ha assaig a les 8:45 pm i divendres a les 8,30 pm como te quedas?

apa

g2 que tal? melhor das tuas gripes?

18 de novembre del 2008, a les 14:39  
Blogger g2 said...

Não! :(

Gracias...

18 de novembre del 2008, a les 14:50  
Blogger luí said...

vaya.... espero que melhores.

18 de novembre del 2008, a les 15:46  
Anonymous Anònim said...

Gracies Lui, lo dels assaigos d'aquesta setmana ja ho savia, m'ho ha dit Enoc; este amti he parlat amb ell pel Messenger. El divendres no podrem anar ni al anglés.

Aixi que les de Leon com si no s'haguesin cantant mai?... jo et juro que mataria algú, com es possible, si van eixir de puta mare en Burgos ?


Et guardo un lloquet al anglés o que?

Amic g2, ánimo que ¡¡¡ no hay mal que 100 años dure!!! Cuidate.

Anima

18 de novembre del 2008, a les 16:33  
Blogger g2 said...

Gracias, amicas, mas isto é só uma constipação. E uma constipação, de evz em quando, até é bem vinda... Ao menos farto-me de comer mel, daquele bom mesmo!

Gracias, Luí, gracias anima...

18 de novembre del 2008, a les 17:02  
Anonymous Anònim said...

si guardam lloc que no se a quin hora arrivare

18 de novembre del 2008, a les 18:23  
Anonymous Anònim said...

se deixares o constipado fora,vás melhorar.

18 de novembre del 2008, a les 21:52  

Publica un comentari a l'entrada

<< Home